Pages

Ads 468x60px

Saturday 21 July 2012

Salam Ramadhan Bagi Anda Yang Hebat



Selamat menyambut bulan Ramadhan. Bulan yang mulia dan penuh keberkatan bagi yang mengerjakan ibadah berpuasa dan memenuhi ruang waktunya untuk beribadah tak lain tak bukan, untuk mendapat ganjaran daripada Allah swt.

Apakah kita terfikir golongan yang kurang bernasib baik di luar sana? Bagaimana mereka berpuasa dan menjalani ibadah lain seperti bertarawih, bertadarus dalam keadaan yang mungkin sama sekali berbeza dengan kita.

Alhamdulillah, kita mungkin selesa sikit atau lebih baik daripada mereka. Tetapi apakah caranya kita boleh membantu mereka selain mengharapkan bantuan tetap daripada pihak berkenaan. 

Adakah kita menyumbang, atau membayar zakat? Alhamdulillah, dengan perniagaan saya ini potongan zakat pendapat telah dikenakan secara automatik. Sangat bagus dan memudahkan. Bonus pendapatan yang masuk setiap bulan itu tanpa syak lagi adalah halal dan bersih. Untuk makluman, sebelum ini saya hanya membayar zakat fitrah sahaja pada setiap tahun dan tidak terfikirpun akan membayar zakat pendapatan. Memang hebat perniagaan ini, dan anda pastinya juga seorang yang hebat jika mampu melaksanakannya!